U rujnu prošle godine, Njuškalo je sudjelovao na TVZ-ovoj Alumnijadi kao generalni sponzor te je tom prilikom imao priliku stvoriti nova poznanstva, osvojiti koju nagradu tijekom kvizova, ali i predstaviti svoju novu uslugu – PayProtect. PayProtect je pretvorio Njuškalo u prvi marketplace na ovim prostorima koji ima escrow uslugu, a njegov launch dogodio se u lipnju prošle godine.
Kenan Kahrić, Njuškalov Senior backend developer i tech lead na PayProtect projektu, otkrio je više detalja o samom planiranju, izazovima tijekom razvoja te budućim planovima PayProtecta. U nastavku članka možete saznati kako je izgledao rad na projektu i s kojim tehnologijama se radilo.
Kenane, ispričaj nam malo više o sebi.
Moja karijera u Njuškalu započela je 2019. godine kada sam se pridružio tvrtki kao Junior Developer. Tijekom godina, stjecao sam iskustvo i neprestano se usavršavao, a to me je dovelo do pozicije Senior Backend Developera. Ponosan sam što sam bio dio tima koji je razvio novu Njuškalovu uslugu, PayProtect, koji omogućava escrow uslugu na Njuškalu. U sklopu tog projekta, preuzeo sam ulogu tech leada gdje sam imao priliku voditi full-stack tim pri realizaciji ovog velikog koraka za Njuškalovo poslovanje.
Kako izgleda jedan radni dan u razvojnom timu Njuškala?
Radni dan u timu koji se bavi web developmentom i radi na Njuškalu može se razlikovati ovisno o fazi projekta, prioritetima i zadacima koje je potrebno obaviti. Međutim, moguće je opisati nekoliko ključnih aktivnosti koje često obuhvaćaju rad u ovom timu.
Dan započinje održavanjem kratkog timskog sastanka, tzv. “daily stand-up”, u kojem svaki član daje kratak pregled svog rada i napretka u zadacima koje je preuzeo. Nakon toga svatko kreće raditi na svojim zadacima. Kad se pojavi potreba, organiziraju se online sastanci (ako baš taj dan nismo svi u uredu) kako bi se dogovorili implementacijski detalji ili potvrdila neka ideja s ostatkom tima.
Tim koji radi na PayProtectu uglavnom je organiziran kao remote tim, što znači da članovi tima rade od kuće ili s neke druge lokacije, a ne nužno iz ureda. Ova praksa omogućava članovima da rade iz bilo kojeg dijela Hrvatske, što je odlična pogodnost za one koji žive na drugim krajevima države, a ne u Zagrebu.
Povremeno organiziramo “timski dan”, gdje svi članovi tima dođu u ured te se zajedno podružimo i sastanemo kako ne bismo zaboravili da smo ipak stvarni. 😊
PayProtect – što je to?
PayProtect je inovativna usluga koja je Njuškalo učinila prvim online marketplaceom na ovim prostorima koji nudi escrow uslugu. Ova usluga omogućuje sigurnu trgovinu između kupca i prodavača na platformi, tako da se novac za kupljeni proizvod privremeno drži na Njuškalovom računu sve dok kupac ne potvrdi da je proizvod zapravo primio i da je u skladu s opisom. Na taj način kupac ima veću sigurnost i zaštitu od eventualnih prevara, dok prodavač dobiva garanciju da će biti plaćen, ali tek kad su ispunjeni svi uvjeti prodaje.
Jedan od ključnih faktora uspješnog e-commerce poslovanja jest i jednostavan proces dostave proizvoda kupcima. Kako bismo korisnicima naše platforme olakšali ovaj proces, integrirali smo PayProtect s dostavnom službom.
Korisnicima koji prodaju proizvode putem Njuškala sada je omogućeno da jednostavno i brzo naruče dostavu direktno iz svog korisničkog sučelja i tako uštede vrijeme i trud koji bi inače bili potrebni za samostalno pronalaženje dostavne službe i naručivanje dostave. Ovo je još jedan korak u našoj misiji da korisnicima pružimo najbolje moguće iskustvo korištenja naše platforme.
Ova usluga je proizvod rada dediciranog tima stručnjaka koji su radili na tehničkoj izvedbi i poboljšanjima sigurnosti na platformi.
Kako je izgledao razvoj PayProtect usluge?
Razvoj PayProtect usluge bio je izazovan i zahtijevao je veliki trud i angažman cijelog development tima. Prije svega, bilo je potrebno provesti detaljnu analizu i planiranje kako bi se osigurala usklađenost s regulatornim okvirom i pružila maksimalna sigurnost korisnicima.
Nakon što su definirani glavni zahtjevi, krenulo se u programiranje i testiranje. U razvoju su korištene najnovije tehnologije i alati, poput Vue.js za frontend tehnologiju, dok je backend razvijan u PHP-u.
Jedan od zahtjevnijih, ali i zanimljivijih dijelova projekta bilo je spajanje sa raznoraznim third-party API-jima naših providera za plaćanje i dostavu.
Tijekom cijelog razvojnog procesa, tim je surađivao na daljinu zbog situacije s pandemijom, što je dijelom bio izazov, a dijelom benefit zbog fleksibilnosti na radnom mjestu. Kako bi se osigurala uspješna suradnja, korišteni su alati za virtualnu komunikaciju.
Sve u svemu, razvoj PayProtecta bio je velik izazov, ali uspjeli smo ga uspješno implementirati i donijeti veliku dodanu vrijednost našoj platformi.
Kako izgleda budućnost PayProtecta, zapošljavamo li i koga?
Nastavljajući našu misiju unaprjeđenja korisničkog iskustva, plan nam je i dalje nadograđivati PayProtect uslugu. Uz postojeće mogućnosti sigurnog plaćanja i automatskog naručivanja dostave, radit ćemo i na sistemu recenziranja i ostavljanja ocjena, što će našim korisnicima omogućiti još veću transparentnost i pouzdanost prilikom obavljanja transakcija na Njuškalu.
Kupci će moći ocijeniti prodavatelje čime će se povećati razina povjerenja i omogućiti sigurnije poslovanje na našoj platformi.
Kako bi ostvarili sve planirane nadogradnje, tražimo i nove članove naših krosfunkcionalnih timova, pa smo trenutno u aktivnoj potrazi za Senior Frontend developerima i mid/senior iOS developerima. Pozivamo sve one kojima se ova priča čini zamiljivom i žele raditi na najvećem marketplaceu na ovim prostorima da nam se jave!